دانلود اهنگ برنامه بازی تم موبایل و کامپیوتر

دانلود و اموزش و مقاله های مربوط به مهندسی عمران

دانلود اهنگ برنامه بازی تم موبایل و کامپیوتر

دانلود و اموزش و مقاله های مربوط به مهندسی عمران

چند حدیث زیبا

امام جعفر صادق "علیه السلام"فرموده: که رسولخدا "صلی الله علیه وآله وسلم" فرمود:خدای عزوجل هیچ مخلوقی نیافریده جز آنکه مخلوق دیگری را بر او فرمانروا ساخته که بر او چیره گردد،و این چنان بود که چون خدای تعالی دریاهای ژرف را آفرید بخود بالیدند و بالا آمدند و گفتند:آن چیست که بر ما پیروز گردد؟ خداوند زمین را آفرید و روی آن گستراند و دریا رام وخوار گشت، پس زمین بخود بالید و گفت چیست بر من پیروز گردد؟ خداوند کوهها را آفرید و چون میخهائی بر پشت زمین پا برجا کرد که مبادا آنچه را بر پشت خود دارد باین سو و آنسو برد،پس زمین هم رام شد و بجای خود قرار گرفت،سپس کوهها بر زمین بالید و گردن کشی و سرافرازی کرده گفتند:چیست که بر ما پیروز شود؟ خداوند آهن را آفریدکه آنرا تکه تکه کند،کوهها نیز آرام گرفته و رام شد،آهن بر کوهها بالید و گفت:چیست که بر من پیروز گردد؟خداوند آتش را آفرید و آهن را آب کرد پس آهن نیز خوار و رام گشت،پس از آن آتش زبانه و فریادکشید و بخود بالیده گفت:چیست که بر من چیروز شود؟خداوند آب را آفریده آنرا خاموش کرد و آتش نیز رام شد،آب بخود بالید و جوشش کرد و گفت:آن چیست که بر من پیروز گردد؟خداوند باد را آفرید تا امواج را بحرکت در آورد و آنچه در زیر آب است بجهاند و راه عبور را در مجاری آن بست ،پس آب نیز رام شد،باد بر خودبالید و وزیدن گرفت و دامن خود را (بروی دشت و هامون)پهن کرده گفت:چیست که بر من پیروز شود؟خداوند انسان را آفرید که او در برابرش ساختمان بنا کرد ،و تدبیری کرده وسیله ای فراهم ساخت که از باد و غیر آن خود را پوشاند و بدین ترتیب باد هم رام شد،آنگاه انسان سربلند کرده طغیان کرد و گفت:کیست که در نیرو از من سخت تر و محکم تر باشد؟خدا   مرگ را برای انسان آفریدو مرگ بر او چیره گشت و انسان نیز خوار و زبون گشت. مرگ نیز پیش خود بخویشتن بالید پس خدای عزوجل بدو فرمود:بر خویشتن مبال که من تو را در  روز قیامت میان دو گروه بهشتیان و دوزخیان سر میبُرم و دیگر هرگز زنده ات نمیکنم که مورد امید یا بیم (بهشتیان و دوزخیان) قرار گیری.

و نیز آنحضرت فرمود: بردباری برخشم چیره گردد،و مهر بر غضب، و صدقه (کارهای خیر) بر خطا(و کارهای بد)پیروز باشد، سپس امام صادق"علیه السلام"فرمود:چه بسیار مانند اینها که بر دیگری پیروزند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد